درمان زود انزالی با گیاهان دارویی مانند مارچوبه، زنجبیل، زعفران و …

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. درمان زود انزالی با گیاهان دارویی مانند مارچوبه، زنجبیل، زعفران و …

تاریخ 23 آبان 1402

تمایلات جنسی همواره موضوعی پر از افسانه‌ها و انتظارات زیاد بوده‌اند. مدت زمان لازم برای رسیدن مردان به ارگاسم متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بر اساس توضیحات علمی، متوسط زمان لازم برای انزال مردان حدود 5 تا 7 دقیقه است. حدود 4 درصد از مردان کنترلی بر انزال خود را ندارند. انزال زودرس تأثیرات قابل توجهی بر رابطه و رضایت جنسی دارد و هنگامی که این مشکل ناراحت‌کننده می‌شود، به آن انزال زودرس گفته می‌شود. این اختلال یکی از متداول‌ترین مشکلات جنسی مردان است و درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد، از جمله داروها، ژل‌های موضعی، تمرین‌های آرامش‌بخش و استفاده از گیاهان دارویی.

در این مقاله انواع گیاهان دارویی برای درمان زود انزالی آورده شده است. برای اطلاع از خواص هر یک از این گیاهان ادامه مطلب را دنبال کنید.

انزال زودرس می‌تواند ناراحت کننده باشد که بر لذت جنسی شما تأثیر می‌گذارد، به روابط شما آسیب می‌رساند و کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این یک مشکل جنسی رایج است که بسیاری با آن روبرو هستند و نیازی به خجالت در مورد آن وجود ندارد. صحبت در مورد مشکل خود و مشورت با پزشک گام مهمی است که باید برای یافتن راه حلی برای این موضوع بردارید. با قاطعیت و رویکرد درمانی مناسب می‌توانید بر این مشکل غلبه کنید.

برای رزرو نوبت در مطب دکتر سلمان اسلامی متخصص اورولوژی و مجاری ادرار با شماره تلفن 02188343444 تماس حاصل فرمایید.

چه چیزی باعث انزال زودرس می‌شود؟


تصور می‌شود بیشتر موارد انزال زودرس ناشی از مشکلات روانی است.

  • فشار
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بی‌تجربگی جنسی
  • تحریک بیش از حد
  • مشکلات رابطه
  • مشکلات تصور بدن
  • ترس از بی‌کفایتی

سایر مشکلات روانشناختی که ممکن است عاملی در انزال زودرس باشد شامل سابقه شخصی است که تأثیر منفی بر تمایلات جنسی داشته است، مانند سرکوب جنسی یا ضربه جنسی.

در حالی که تصور می‌شود مسائل روانی ریشه اکثر مشکلات زود انزالی است، برخی از مردان PE را در نتیجه مشکلات بیولوژیکی و فیزیکی تجربه می‌کنند.

  • مشکلات هورمونی
  • اختلالات تیروئید
  • اسکلروز چندگانه
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • شرایط پروستات
  • دیابت

علائم


عدم توانایی در به تاخیر انداختن انزال اولین علامتی است که در این بیماری با آن مواجه می‌شوید. این ممکن است حتی در زمان خودارضایی نیز رخ دهد.

برخی از علائم انزال زودرس؛

  • انزال ناخواسته که در عرض یک دقیقه پس از دخول رخ می دهد
  • انزال زودرس که بیش از شش ماه اتفاق می‌افتد
  • این وضعیت شما را مضطرب می‌کند
  • هیچ وضعیت پزشکی زمینه‌ای دیگری وجود ندارد

برخی از مردان ممکن است از زمان شروع رابطه جنسی با انزالی زودرس مشکل داشته باشند. در برخی بعداً در زندگی توسعه پیدا می‌کند. این را می‌توان “انزال زودرس اکتسابی” نامید.

7 گیاه برای آوردن به خانه


گیاهان زیادی وجود دارند که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر هستند؛ و خوبی استفاده از گیاهان این است که آن‌ها معمولاً عاری از عوارض جانبی جدی هستند.

در اینجا 7 گیاه طبیعی وجود دارد که می‌توانند به درمان زود انزالی کمک کنند.

آشواگاندا 

آشواگاندا یکی از گیاهان محبوب در هند است. این گیاه با نام Withania Somnifera نیز شناخته می‌شود. این داروی آیورودا برای درمان بیماری‌های مختلف جنسی، استرس و اضطراب شناخته شده است؛ و همچنین می‌توان از این گیاه برای درمان زود انزالی استفاده کرد. مصرف این گیاه می‌تواند به طور قابل توجهی میل جنسی را در مردان افزایش دهد و همچنین به کنترل انزال کمک می‌کند.

این سبزی یک داروی مقوی قوی است که می‌تواند کمیت و کیفیت اسپرم را افزایش دهد. با این حال، برای فرد مهم است که با یک نوروپات با تجربه برای دریافت اطلاعات صحیح در مورد دوز صحیح مشورت کند. این گیاه را می‌توان به راحتی در بازار پیدا کرد. به صورت مایع، قرص و پودر موجود است. شما می‌توانید این گیاه را به هر شکلی که می‌خواهید خریداری کنید. این گیاه معمولاً پس از مخلوط کردن پودر آشواگاندا با شیر گرم یا عسل مصرف می‌شود.

دوز کلی این گیاه ½ قاشق چایخوری پودر آشواگاندا یک یا دو بار در روز است. دوز ممکن است به وضعیت پزشکی فرد بستگی داشته باشد. همچنین می‌توانید به دنبال دستور العمل‌های آشواگاندا در اینترنت بگردید تا طعم آن را آزمایش کنید.

کاه جو دو سر 

دومین گیاه موجود در این لیست، کاه جو دوسر است. این ترکیب به عنوان سروتونین نیز شناخته می‌شود. این گیاه از جو سبز استخراج می‌شود و به آن آونا ساتیوا نیز می‌گویند. این گیاه از قرون وسطی برای تقویت سلامت مغز بوده است.

کاه برای زود انزالی

فواید کاه جو دوسر برای سلامتی شناخته شده است و باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی، افزایش سطح انرژی در بدن، بهبود عملکرد فیزیکی و جنسی، کاهش اضطراب و استرس و غیره میشود.

مصرف این گیاه باعث کاهش استرس و اضطراب در مردان می‌شود که یکی از دلایلی است که می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند. پس از مصرف این گیاه، مرد کاهش قابل توجهی در سطح استرس و اضطراب را تجربه می‌کند و به او اجازه می‌دهد آرام و خونسرد بماند که به او کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد و انزال خود را کنترل کند.

این گیاه معمولاً با آب گرم یا چای مصرف می‌شود.

مارچوبه

این سبزی جزء خانواده نیلوفرها است و به دلیل خواص پزشکی از گیاهان دارویی ارزشمندی به شمار می‌رود. علاوه بر این، یکی از نکات مهم در مورد این گیاه این است که هر قسمت از بدن این گیاه دارای نوعی خواص پزشکی است. این گیاه را می‌توانید با رنگ های سفید، سبز و بنفش پیدا کنید. مارچوبه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A، ویتامین B2، ویتامین C، E و K، فسفر، پتاسیم، روی و منگنز است. کالری کمی دارد و سرشار از فیبرهای غذایی است.

مارچوبه برای زود انزالی

روی موجود در این گیاه به تولید تستوسترون کمک می‌کند. ویتامین A به تنظیم هورمون‌های جنسی و پروژسترون کمک می‌کند. ویتامین B3 گردش خون را افزایش میدهد و کلسترول را کاهش می‌دهد در حالی که ویتامین C جریان خون را به اندام‌های مختلف از جمله آلت تناسلی، افزایش تعداد اسپرم و غیره بهبود می‌بخشد.

به دلیل تمام این تاثیرات، این گیاه به عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای انزال زودرس در نظر گرفته می‌شود. با افزودن پودر این گیاه در شیر می‌توان این گیاه را مصرف کرد.

سیر

سیر یک گیاه بسیار رایج است که در بازار یافت می‌شود و برای تهیه بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. این گیاه بوی تندی دارد، اما اثرات مثبت آن برای تقویت سلامت باروری افراد بسیار موثر است. در سیر، ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مانند جینجرول، کپسایسین، بتاکاروتن، کورکومین و اسید کافئیک یافت می‌شوند. همچنین، زنجبیل حاوی مواد معدنی حیاتی از قبیل آهن، پتاسیم، روی، فسفر و منیزیم است که می‌تواند در پیشگیری از انزال زودرس مؤثر باشد.

سیر به عنوان یک درمان برای ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ موثر است و عصاره آن به عنوان یک تقویت‌کننده جنسی قوی شناخته می‌شود.

زعفران

زعفران یکی از گیاهان محبوب با فواید فراوان برای سلامتی است. این گیاه به رنگ نارنجی شدید است. حاوی کاروتنوئیدهای زیادی است که به شکل B-کاروتن، لیکوپن، a-carotenes و زیگزانتین هستند.

زعفران برای زود انزالی

این مواد آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به پیشگیری از سرطان‌ها، تعدیل کننده‌های ایمنی و سرطان‌ها کمک می‌کنند. زعفران همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی مهم مانند فسفر، منیزیم، آهن، سلنیوم و روی است که برای درمان زود انزالی مهم هستند.

با این حال، قبل از خرید زعفران باید احتیاط کرد، زیرا زعفران بی‌کیفیتی وجود دارد که در بازار فروخته می‌شود، درست مانند بسیاری از قرص‌های تقویت کننده مردانه بی‌کیفیت در بازار. زعفران باکیفیت را انتخاب کنید تا تمام فواید زعفران برای سلامتی را استخراج کنید.

روغن نعناع 

برخلاف تمام گیاهان دیگری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردم، این گیاه برای مصرف نیست. روغن نعناع یکی از پرکاربردترین روغن‌های ضروری با فواید سلامتی فراوان است. استفاده از این روغن می‌تواند احساس خنکی و اثر آرام بخشی داشته باشد که می‌تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند.

برخی از فواید سلامتی روغن نعناع عبارتند از: کاهش معده درد، افزایش سطح انرژی، بهبود تمرکز ذهنی، تسکین سردرد و غیره.

روغن نعناع را باید مستقیماً روی آلت تناسلی بمالید. پس از استفاده از این روغن روی آلت تناسلی خود، آن ناحیه خاص را بی‌حس می‌کند. به دلیل بی حسی به تاخیر در زمان انزال کمک می‌کند.

علاوه بر این، این روغن دارای بوی تحریک‌کننده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا در رختخواب با همسرتان خوب رفتار کنید.

زنجبیل و عسل

استفاده گسترده از زنجبیل و عسل در بسیاری از دستور العمل‌ها شایع است. عسل حاوی کربوهیدرات‌هایی است که به راحتی هضم می‌شوند و همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی و مواد معدنی مانند ویتامین C، آهن و کلسیم می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند ضربان قلب را افزایش دهد که این امر به افزایش برانگیختگی عاطفی کمک می‌کند.

زنجبیل برای زود انزالی

اگر در مورد زنجبیل صحبت کنیم، باید بگوییم که زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. مصرف زنجبیل می‌تواند تحریکات دستگاه گوارش، تولید صفرا و تحریک بزاق را کاهش دهد؛ و مصرف آن می‌تواند واکنش‌های بدن را نیز تغییر دهد. گردش خون را بهبود می‌بخشد و به سم زدایی کمک می‌کند. بهبود گردش خون منجر به بهبود عملکرد جنسی می‌شود.

زنجبیل یک داروی غرایز جنسی است و توانایی درمان انواع اختلالات جنسی از جمله انزال زودرس را دارد. ترکیب زنجبیل و عسل می‌تواند احساسات شهوانی، میل جنسی و عملکرد جنسی را افزایش دهد.

زنجبیل و عسل را مخلوط کنید تا تاثیرات قدرتمند این ترکیب را تجربه کنید. در کنار مصرف این گیاهان، می‌توانید برترین قرص‌های تقویت‌کننده مردانه را نیز برای افزایش عملکرد جنسی خود اضافه کنید.

مقالات مرتبط

درد بیضه ی چپ ناشی از چیست و چه روشی برای درمان وجود دارد؟

هیپوگنادیسم

درمان هیپوگنادیسم (تستسترون پایین) در کودکان و بزرگسالان

تکرر ادرار در بارداری: علل و درمان

رسوبات ادراری

رسوبات ادراری و یا وجود ذرات در ادرار: علت، علائم و درمان

فهرست
تماس با ما